Helgen





Helgen bara försvann...

Fredagen jobbade jag 8-11, var mkt och göra.

Efter jobbet åkte jag in till stan till mamma.

Jag och min syster hjälpte henne att packa.

Kom inte hem förräns på kvällen...

Lördagen ringde klockan 7, men kom upp 8 :(

Fick i oss lite frukost o kaffe.

Sen upp till Storfors, tanka bilen, hämta hästkärran hos svågern.

Ner till stan och hämta upp mamma, syrran o hennes gubbe.

Mötte upp S som skulle hjälpa till med flytten.

Efter det var det bara att sätta gång att flytta.

Hann med hela lägenheten förrutom förrådet.

Men det berodde på att vi inte kom ner i källaren.

Jag får ta det själv under veckan...

Hjälpte mamma och packa upp det mesta i nya lägenheten.

När kvällen kom var vi färdiga.

Skjutsade hem S o T och styrde sedan färden hemåt.

Väl hemma lagade jag mat, mos och köttkorv.

Efter maten fick jag lägga mej en stund på soffan med värsta huvudvärken :(

Pratade en sväng med C på telefon.

Blev tidigt i säng för mej.

Idag sov jag lääääänge =)

Lars var ute och jagade.

Barnen sov ännu längre än mej :)

Lagade mat, Bacongratäng....gott!

Tvättade, diskade, plockade lite.

På eftermiddagen körde jag M till sin pappa.

Var en sväng till syrran och fick kaffe och fikabröd.

Hon följde med mej och handlade på Maxi.

Mötte upp brorsan och fick mina saker från Panda.

Hem igen och plocka in maten och slänga ner mej i soffan.

Nu ska jag slänga in tvätten i torktumlaren, sen duscha,

Efter det blir det sängen, skola o jobb imorn.

Natti Natti






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANGELS

Mina tankar och funderingar om livet. Om sorg och glädje...

RSS 2.0