Änglavakt



Min hund Lisa hade Änglavakt idag!

Jag och bägge hundarna, Lisa o Tessy

tog en promenad i det vackra vädret.

När vi gick genom skogen fick de upp ett spår,

o Lisa slet sig...

Tessy lyckades jag hålla kvar.

Jag såg hur Lisa sprang mot stora vägen..

Så jag o Tessy sprang efter.

Lisa korsade vägen o ut på ett stort gärde.

Jag ropade på henne med lyssnade hon inte på.

Jag ställde mej stilla för att inte fösa henne längre bort.

Efter en stund kommer hon till mej,

o precis när jag ska ta henne så drar hon mot vägen igen.

Jag ser hur 3 bilar kommer och jag skriker som en galning!

Samtidigt har jag Lars i mobilen som jag ringt till o bett om hjälp.

Han hör hur jag bara skriker rakt ut:

Nu är det kört!!!!

Men Lisa klarar sig med bara ett par cm från att bli påkörd!!

Trodde jag skulle svimma när jag bara kunde stå o titta på o inte göra ngt.

Usch om jag hade fått se henne påkörd,

och stackars bilföraren oxå...

Nu gick ju allt bra, som tur är!!

Tack den skyddsängeln som var med älskade Lisa idag!!

Vi fick tag i henne efter en liten stund, Lars visslade o då kom hon.

Är ju han som jagar med henne och han lyssnar hon på.

Nu pustar jag ut i soffan.

Tror jag ska binda fast kopplen i fortsättningen...

Slutet gott iaf!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANGELS

Mina tankar och funderingar om livet. Om sorg och glädje...

RSS 2.0