Hela livet med dig

Det blåser en vind ifrån fjället
i natten så isande kall
den bär toner av vemod och glädje
väcker känslor om livet med dig

Jag vaknar så tyst vid din sida
jag möter din tårfyllda blick
jag drar täcket försiktigt åt sidan
och torkar din kind som är våt

Ligg helt stilla bara känn hur ännu en dag
blir till liv
Ligg helt stilla bara se hur morgonen gryr
Ligg helt stilla kan du se
drömmar som jagar och dör
och hjärtat mitt som bara slår och slår

hela livet med dig, hela livet med dig
har jag kämpat för lycka och glädje
allt fint vill jag ge till dig
Hela livet med dig, hela livet med dig
vill jag leva så länge mitt hjärta slår för dig

De drömmar vi drömt är borta
vi kan aldrig mer gå tillbaks
men visst fanns det stunder av lycka
trots att födan och lönen var knal

Men hoppet var stolthet och styrka
mottot var "aldrig ge upp"
det kommer en dag då vi lyckas
att leva vårt liv utan knog

Hela livet med dig, hela livet med dig
har jag kämpat för lycka och glädje
allt fint vill jag ge till dig
Hela livet med dig, hela livet med dig
vill jag leva så länge mitt hjärta slår för dig

Den vägen som vi valde var brokig
och visst gör vi misstag ibland
är man två då går allt mycket bättre
när man känner sig ledsen och svag

För viljan betyder så mycket
när man kämpar för ett bättre liv
det är viljan som skänker oss lycka
till att älska i lust och i nöd








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANGELS

Mina tankar och funderingar om livet. Om sorg och glädje...

RSS 2.0